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Identity Management (IdM) -

Dienstag 09.04.2024 09:30 - Donnerstag 11.04.2024 11:00

Aktuell kann es zu Problemen nach der Einlösung von Rollencoupons im Selfservice kommen. Die Synchronisation der Rollenzuweisung aus der Einlösung ist manchen Fällen gestört. Systeme, die die Daten aus der Einlösung konsumieren, erhalten die diese möglicherweise nicht. Es kann z.B. passieren, dass im SAP die Berechtigungen aus den Rollen nicht ankommen, obwohl die Rolle laut Selfservice als erfolgreich eingelöst gilt. Für neue Couponeinlösungen ist ein Fix im Selfservice deployed worden. Für die betroffenen Personen arbeiten wir an einer Lösung. Diese Personen müssen nichts weiter unternehmen. --------------------------------------------------------------------------------------------------- There may currently be problems after redeeming role coupons in Selfservice. In some cases, the synchronization triggered after role coupon redemption is currently out of order. Systems which consume data from coupon redemption couldn't receive it eventually. It could happen that i.e. entitlements don't arrive SAP even though selfservice lists the entitling role as successfully redeemed. Recently, a fix for new coupons was deployed while the problem still persists for coupons already redeemed and their roles. We are working on a solution for those persons who are still affected. If you belong to that group, you don't have to do anything since the solution will apply automatically.

Di 09.04.2024 09:46

Updates

Das Problem wurde behoben. Voraussichtlich werden die Daten der betroffenen Coupons im Laufe des Vormittags in die konsumierenden Systeme synchronisiert.

Mi 10.04.2024 17:28

Identity Management (IdM) - Einschränkungen durch Semesterwechsel

Montag 01.04.2024 06:00 - Montag 08.04.2024 09:00

***english version below*** Aktuell ist das Identity Management System durch Änderungen aus dem Semesterwechsel überlastet. Dadurch brauchen Datenabfragen länger oder schlagen fehl. Dies äußert sich in langen Ladezeiten oder Fehlerseiten oder im Hintergrund verloren gegangenen Änderungen. Es ergeben sich folgende Beeinträchtigungen: - Beeinträchtigung der Nutzung und Erreichbarkeit des SelfService, ConnectMe, PasswordReset und Gruppenverwaltung - Verzögerungen beim Anlegen von neuen Accounts und Aktualisieren von Personendaten - Verzögerungen bei der Vergabe von Berechtigungen und Rollen - Beeinträchtigung von neuen Anmeldungen über RWTH Single Sign-On In einigen Fällen kommt es zu Verzögerungen bei der Erlangung eines Status wie Mitarbeitende oder Studierende. Eine seriöse Prognose zur Dauer des Problems lässt sich nicht geben, wir bitten weiterhin um Geduld. Falls Sie nach Beendigung der Teilstörung weiterhin Probleme beim Einlösen von Coupon-Codes haben, senden Sie bitte eine E-Mail mit dem Coupon-Code an servicedesk@itc.rwth-aachen.de. Im Falle von Rollencoupons können Sie sich alternativ einen neuen Coupon von der Rollenverwaltung ausstellen lassen. ***english version*** The Identity Management System is currently overloaded due to changes resulting from the change of semester. As a result, data queries take longer or may fail. This manifests itself in long loading times or error pages or changes lost in the background. This results in the following disturbances: - Disturbance of the use and accessibility of SelfService, ConnectMe, PasswordReset and Gruppenverwaltung - Delays when creating new accounts and updating personal data - Delays in the assignment of authorisations and roles - Disturbance of new Shibboleth logins In some cases, there may be delays in obtaining a status, such as employee or student. It is not possible to give a reliable prognosis on the duration of the problem, so please continue to be patient. If you still have problems redeeming coupon codes after the malfunction has been fixed, please send an e-mail with the coupon code to servicedesk@itc.rwth-aachen.de. In the case of role coupons, the role administratior can alternatively issue a new coupon code for you.

Di 02.04.2024 09:52

Updates

***english version below*** Eine Ursache für das Problem konnte identifiziert werden. Aufgrund aktueller Entwicklungen lässt sich abschätzen, dass ab Sonntag, 12 Uhr, das System wieder im Regelbetrieb laufen wird. ***english version*** A cause for the problem has been identified. Based on current developments, it can be estimated that the system will be back in regular operation by 12 noon on Sunday.

Do 04.04.2024 17:28

***english version below*** Nutzeranfragen werden wieder wie gewohnt abgearbeitet. Allerdings steht noch eine größere Anzahl von Aktualisierungen an. Wir rechnen mit der Abarbeitung bis Montag Morgen. Dann sind alle Nutzerdaten auf dem aktuellen Stand. ***english version*** User requests are being processed as usual. However, a large number of updates are still pending. We expect them to be processed by Monday morning. All user data will then be up to date.

Fr 05.04.2024 16:21

Identity Management (IdM) - Wartung IdM System

Donnerstag 21.03.2024 07:30 - Donnerstag 21.03.2024 13:00

--english version below-- In diesem Zeitraum wird das System einer turnusmäßigen Wartung unterzogen. Aus Nutzendensicht kann es während des Wartungszeitraums zeitweise zu folgenden kurzfristigen Auswirkungen kommen: - Beeinträchtigung der Nutzung und Erreichbarkeit des SelfService, ConnectMe und PasswordReset - Verzögerungen beim Anlegen von neuen Accounts und Aktualisieren von Personendaten - Verzögerungen bei der Vergabe von Berechtigungen und Rollen - Beeinträchtigung von neuen Shibboleth-Logins - Beeinträchtigung der Nutzung und Erreichbarkeit von RWTHcontacts, RWTH Personenverzeichnis, RWTH Organisationenverzeichnis und UKAcontacts Sollte während der Wartung ein Login über Shibboleth (RWTH Single Sign-On) fehlschlagen, bitten wir die Nutzenden den Loginversuch zu wiederholen. Bestehende Shibboleth-Sessions sind von der Wartung nicht betroffen. --english version-- During this period, the system undergoes regular maintenance. From the user's perspective, the following short-term effects may occur temporarily during the maintenance period: - Limited functionality and availability of SelfService, ConnectMe and PasswordReset - Delays when creating new accounts and updating personal data - Delays in the assignment of authorizations and roles - Interference with new Shibboleth logins - Limited functionality and availability of RWTHcontacts, RWTH directory of people, RWTH directory of organizations, and UKAcontacts If a login via Shibboleth (RWTH Single Sign-On) fails during maintenance, we ask users to repeat the login attempt. Existing Shibboleth sessions are not affected by the maintenance.

Mi 20.03.2024 20:16

Identity Management (IdM) -

Dienstag 12.03.2024 07:00 - Dienstag 12.03.2024 07:30

Aufgrund von Wartungsarbeiten steht der Partner-Manager in dem angegeben Zeitraum nicht zur Verfügung. Due to maintenance works, the Partner Manager won't be available during the specified period.

Di 05.03.2024 13:22

Identity Management (IdM) -

Mittwoch 14.02.2024 08:00 - Mittwoch 14.02.2024 11:30

Aufgrund von Wartungsarbeiten steht der Partner-Manager in dem angegeben Zeitraum nicht zur Verfügung. Due to maintenance works, the Partner Manager won't be available during the specified period.

Mo 29.01.2024 11:07

Identity Management (IdM) - Wartung IdM System

Donnerstag 25.01.2024 10:00 - Donnerstag 25.01.2024 10:30

***english version below*** Eine zentrale interne Komponente des IdM Systems wird aktualisiert. Dabei werden die IdM Anwendungen * PasswordReset * ConnectMe * Rollen- und Gruppenverwaltung * Selfservice für kurze Zeit nicht verfügbar sein. Die Nutzung von Accounts, insbesondere des RWTH Single Sign-On Accounts, ist dadurch nicht beeinträchtigt. ***english version*** A central internal component of the IdM system is updated. The IdM applications * PasswordReset * ConnectMe * Rollen- und Gruppenverwaltung * Selfservice will not be available for a short time. The use of accounts, in particular the RWTH Single Sign-On account, is not affected by this.

Fr 19.01.2024 17:17

Identity Management (IdM) -

Donnerstag 18.01.2024 15:15 - Donnerstag 18.01.2024 16:22

Aktuell sind Teile der Rollen- und Gruppenverwaltung gestört. Insbesondere in der Gruppenverwaltung kann es zu Ausfällen und Fehlern kommen.

Do 18.01.2024 15:34

Identity Management (IdM) - Wartung IdM System

Donnerstag 18.01.2024 07:30 - Donnerstag 18.01.2024 14:00

--english version below-- Das System wird einer turnusmäßigen Wartung unterzogen. Aus Nutzersicht kann es während des Wartungszeitraums zeitweise zu folgenden kurzfristigen Auswirkungen kommen: - Beeinträchtigung der Nutzung des SelfService, ConnectMe und PasswordReset - Verzögerungen beim Anlegen von neuen Accounts und Aktualisieren von Personendaten - Verzögerungen bei der Vergabe von Berechtigungen und Rollen - Beeinträchtigung von neuen Shibboleth-Logins Sollte während der Wartung ein Login über Shibboleth (RWTH Single Sign-On) fehlschlagen, bitten wir die Nutzenden den Loginversuch zu wiederholen. Bestehende Shibboleth-Sessions sind von der Wartung nicht betroffen. --english version-- The system is maintained on a regular basis. From the user's point of view, the following short-term effects may occur temporarily during the maintenance: - Impairment of the use of SelfService, ConnectMe and PasswordReset - Delays in creating new accounts and updating personal data - Delays in the assignment of authorizations and roles - Interference with new Shibboleth logins If a login via Shibboleth (RWTH Single Sign-On) fails during the maintenance, we ask our users to repeat the login attempt. Existing Shibboleth sessions are not affected by the maintenance.

Mo 08.01.2024 12:52

Identity Management (IdM) - Login über RWTH Single Sign-On (Shibboleth) beeinträchtigt//

Donnerstag 18.01.2024 10:45 - Donnerstag 18.01.2024 12:00

***englisch version below*** Aufgrund der derzeit durchgeführten Wartung im Bereich des Identity Managements [1] kommt es zu Beeinträchtigungen beim Login über den RWTH Single Sing-On. Bitte versuchen Sie den Login zu einem späteren Zeitpunkt erneut. Sobald die Wartung beendet ist, ist auch der Login wieder problemlos möglich. ***english version*** Due to the maintenance currently being carried out in the Identity Management [1], login via the RWTH Single Sing-On is affected. Please try to log in again at a later time. As soon as the maintenance has been completed, you will be able to log in again without any problems. [1] https://maintenance.itc.rwth-aachen.de/ticket/status/messages/21/show_ticket/8753

Do 18.01.2024 10:54

Identity Management (IdM) - Wartung IdM System

Mittwoch 20.12.2023 07:30 - Mittwoch 20.12.2023 14:00

--english version below-- Das System wird einer turnusmäßigen Wartung unterzogen. Aus Nutzersicht kann es während des Wartungszeitraums zeitweise zu folgenden kurzfristigen Auswirkungen kommen: - Beeinträchtigung der Nutzung des SelfService, ConnectMe und PasswordReset - Verzögerungen beim Anlegen von neuen Accounts und Aktualisieren von Personendaten - Verzögerungen bei der Vergabe von Berechtigungen und Rollen - Beeinträchtigung von neuen Shibboleth-Logins Sollte während der Wartung ein Login über Shibboleth (RWTH Single Sign-On) fehlschlagen, bitten wir die Nutzenden den Loginversuch zu wiederholen. Bestehende Shibboleth-Sessions sind von der Wartung nicht betroffen. --english version-- The system is maintained on a regular basis. From the user's point of view, the following short-term effects may occur temporarily during the maintenance: - Impairment of the use of SelfService, ConnectMe and PasswordReset - Delays in creating new accounts and updating personal data - Delays in the assignment of authorizations and roles - Interference with new Shibboleth logins If a login via Shibboleth (RWTH Single Sign-On) fails during the maintenance, we ask our users to repeat the login attempt. Existing Shibboleth sessions are not affected by the maintenance.

Di 05.12.2023 13:50

Identity Management (IdM) -

Mittwoch 29.11.2023 07:00 - Mittwoch 29.11.2023 08:00

Aufgrund von Wartungsarbeiten steht der Partner-Manager in dem angegeben Zeitraum nicht zur Verfügung. Due to maintenance works, the Partner Manager won't be available during the specified period.

Fr 24.11.2023 11:18

Identity Management (IdM) - Wartung IdM System

Donnerstag 23.11.2023 07:30 - Donnerstag 23.11.2023 14:00

--english version below-- Das System wird einer turnusmäßigen Wartung unterzogen. Aus Nutzersicht kann es während des Wartungszeitraums zeitweise zu folgenden kurzfristigen Auswirkungen kommen: - Beeinträchtigung der Nutzung des SelfService, ConnectMe und PasswordReset - Verzögerungen beim Anlegen von neuen Accounts und Aktualisieren von Personendaten - Verzögerungen bei der Vergabe von Berechtigungen und Rollen - Beeinträchtigung von neuen Shibboleth-Logins Sollte während der Wartung ein Login über Shibboleth (RWTH Single Sign-On) fehlschlagen, bitten wir die Nutzenden den Loginversuch zu wiederholen. Bestehende Shibboleth-Sessions sind von der Wartung nicht betroffen. --english version-- The system is maintained on a regular basis. From the user's point of view, the following short-term effects may occur temporarily during the maintenance: - Impairment of the use of SelfService, ConnectMe and PasswordReset - Delays in creating new accounts and updating personal data - Delays in the assignment of authorizations and roles - Interference with new Shibboleth logins If a login via Shibboleth (RWTH Single Sign-On) fails during the maintenance, we ask our users to repeat the login attempt. Existing Shibboleth sessions are not affected by the maintenance.

Do 19.10.2023 14:57

Identity Management (IdM) - Zugriff zum Identity Admin aktuell nicht möglich | Access to Identity Admin currently not possible

Dienstag 14.11.2023 07:30 - Dienstag 14.11.2023 09:20

--English Version Below-- Aktuell ist der Zugriff auf den Identity Admin nicht mögilch. Die Fachkollegen sind bereits informiert und arbeiten an einer schnellen Lösung. --English Version-- Access to Identity Admin is currently not possible. Our colleagues have already been informed and are working on a quick solution.

Di 14.11.2023 08:30

Updates

--English Version Below-- Der Zugriff auf den Identity Admin funktioniert wieder. --English Version-- Access to the Identity Admin has been restored.

Di 14.11.2023 09:28

Identity Management (IdM) - Störung: RWTH Single Sign-On zeitweise gestört // RWTH Single Sign-On Temporarily Disrupted

Montag 13.11.2023 09:45 - Montag 13.11.2023 11:06

--English Version Below-- Es kann zu temporären Störungen des RWTH Single Sign-On kommen (Fehlermeldung: Internal Server Error). Bitte versuchen Sie den Login in betroffene Services (z. B. Selfservice, RWTHmoodle, RWTHonline) zu einem späteren Zeitpunkt. --English Version-- Currently, there may be temporary disruptions to the RWTH Single Sign-On (error message: Internal Server Error). Please try to log in to affected services (e.g. Selfservice, RWTHmoodle, RWTHonline) at a later time.

Mo 13.11.2023 10:35

Updates

Störung ist behoben

Mo 13.11.2023 11:06

Identity Management (IdM) -

Mittwoch 25.10.2023 09:00 - Mittwoch 25.10.2023 11:00

Im angegebenen Zeitraum findet eine Wartung des Selfservice, ConnectMe und der Rollen- und Gruppenverwaltung statt. Während der Wartung sind diese Anwendungen nicht bzw. eingeschränkt verfügbar. Außerdem könnten Coupons im ConnectMe und Selfservice verzögert ankommen und erst später einlösbar sein. The Selfservice, ConnectMe and Rollen- und Gruppenverwaltung will be under maintenance during the specified period. During the maintenance, these applications will not be available or will be available to a limited extent. In addition, coupons in ConnectMe and Selfservice could arrive with a delay and can only be redeemed later.

Mo 23.10.2023 17:32

Identity Management (IdM) - Verzögerte Datenverarbeitung im Identity Management

Donnerstag 21.09.2023 14:00 - Freitag 22.09.2023 12:30

--english version below-- Aktuell ist die Verarbeitung der Daten im Identity Management etwas verzögert (ca. 1 Stunde). Insbesondere betroffen sind: - Das Anlegen und Ändern von Accounts und Personendaten - Das Einlösen von Coupons - Die Vergabe von Berechtigungen und Rollen Der Shibboleth Login (RWTH Single Sign-On) und Passwortänderungen sind davon nicht betroffen. --english version-- Currently, the processing of data in the Identity Management is experiencing a bit of delay (approx. 1 hour). Particularly affected are: - The creation and modification of accounts and personal data - The redemption of coupons - The assignment of new authorizations and roles The Shibboleth login (RWTH Single Sign-On) and password changes are not affected.

Do 21.09.2023 17:41

Updates

Die Störung konnte behoben werden, und das System läuft wieder ohne Beeinträchtigungen.

Fr 22.09.2023 12:53

Identity Management (IdM) - Wartung IdM System

Donnerstag 21.09.2023 07:30 - Donnerstag 21.09.2023 14:00

--english version below-- Das System wird einer turnusmäßigen Wartung unterzogen. Aus Nutzersicht kann es während des Wartungszeitraums zeitweise zu folgenden kurzfristigen Auswirkungen kommen: - Beeinträchtigung der Nutzung des SelfService, ConnectMe und PasswordReset - Verzögerungen beim Anlegen von neuen Accounts und Aktualisieren von Personendaten - Verzögerungen bei der Vergabe von Berechtigungen und Rollen - Beeinträchtigung von neuen Shibboleth-Logins Sollte während der Wartung ein Login über Shibboleth (RWTH Single Sign-On) fehlschlagen, bitten wir die Nutzenden den Loginversuch zu wiederholen. Bestehende Shibboleth-Sessions sind von der Wartung nicht betroffen. --english version-- The system is maintained on a regular basis. From the user's point of view, the following short-term effects may occur temporarily during the maintenance: - Impairment of the use of SelfService, ConnectMe and PasswordReset - Delays in creating new accounts and updating personal data - Delays in the assignment of authorizations and roles - Interference with new Shibboleth logins If a login via Shibboleth (RWTH Single Sign-On) fails during the maintenance, we ask our users to repeat the login attempt. Existing Shibboleth sessions are not affected by the maintenance.

Do 24.08.2023 14:07

Identity Management (IdM) - Wartung im Partner Manager

Dienstag 19.09.2023 07:00 - Dienstag 19.09.2023 08:00

Aufgrund von Wartungsarbeiten kann es in dem angegeben Zeitraum zu Ausfällen im Partner-Manager kommen. --english version-- Due to maintenance work, there may be downtimes in the Partner-Manager during the specified period.

Mi 06.09.2023 11:59

Identity Management (IdM) - Teilstörung des RWTH Single Sign-On-Accounts

Mittwoch 13.09.2023 16:45 - Donnerstag 14.09.2023 17:35

Zurzeit ist die PasswordReset Anwendung des RWTH Single Sign-On gestört. Sollten Sie sich neu für das Identity Management via ConnectMe registriert haben, können Sie ihr dort gesetztes Passwort nicht nutzen. Bitte veranlassen Sie nach Ende der Störung einen PasswortReset. Außerdem stehen folgende Änderungen und Berechtigungen derzeit nicht zur Verfügung: - Updates des RWTH Single Sign-On Accounts wie Passwortänderungen für Accounts, Änderungen der Persönlichen Daten, etc. - Rollencoupons können zwar eingelöst werden, jedoch führt die Einlösung nicht zu der entsprechenden Berechtigung. Diese erhalten Sie automatisch nach Ende der Störung. ---english--- Currently the PasswordReset application of the RWTH Single Sign-On is down. If you have newly registered for Identity Management via ConnectMe, you will not be able to use the password you have set there. Please arrange for a password reset after the disruption has ended. In addition, the following changes and authorizations are currently not available: - RWTH Single Sign-On account updates such as password changes for accounts, Personal Data changes, etc. - Role coupons can be redeemed, but the redemption will not result in the corresponding authorization. You will receive this automatically after the end of the disruption.

Mi 13.09.2023 16:51

Identity Management (IdM) - Kennwortänderung nicht möglich/// Password change not possible

Mittwoch 06.09.2023 14:35 - Mittwoch 06.09.2023 16:14

Zurzeit ist es nicht möglich, eine neues Kennwort für den RWTH-E-Mail-Account zu setzen. Wir arbeiten an der Lösung des Problems. ---english--- At the moment it is not possible to set e new password for the e-mail account. We are working on a solution of the problem.

Mi 06.09.2023 15:40

Updates

Die Störung wurde behoben /// The problem has been solved

Mi 06.09.2023 16:15

Identity Management (IdM) - Wartung IdM System

Donnerstag 24.08.2023 07:30 - Donnerstag 24.08.2023 13:00

--english version below-- Das System wird einer turnusmäßigen Wartung unterzogen. Aus Nutzersicht kann es während des Wartungszeitraums zeitweise zu folgenden kurzfristigen Auswirkungen kommen: - Beeinträchtigung der Nutzung des SelfService, ConnectMe und PasswordReset - Verzögerungen beim Anlegen von neuen Accounts und Aktualisieren von Personendaten - Verzögerungen bei der Vergabe von Berechtigungen und Rollen - Beeinträchtigung von neuen Shibboleth-Logins Sollte während der Wartung ein Login über Shibboleth (RWTH Single Sign-On) fehlschlagen, bitten wir die Nutzenden den Loginversuch zu wiederholen. Bestehende Shibboleth-Sessions sind von der Wartung nicht betroffen. --english version-- The system is maintained on a regular basis. From the user's point of view, the following short-term effects may occur temporarily during the maintenance: - Impairment of the use of SelfService, ConnectMe and PasswordReset - Delays in creating new accounts and updating personal data - Delays in the assignment of authorizations and roles - Interference with new Shibboleth logins If a login via Shibboleth (RWTH Single Sign-On) fails during the maintenance, we ask our users to repeat the login attempt. Existing Shibboleth sessions are not affected by the maintenance.

Do 27.07.2023 10:56

Identity Management (IdM) - Probleme bei SSO Änderungen

Donnerstag 17.08.2023 22:00 - Freitag 18.08.2023 14:50

--english version below-- Aktuell sind Änderungen für den RWTH Single Sign-On Account, inklusive Passwortänderungen, für einige Personen nicht möglich. Konkret sind Personen mit einem nachgestellten akademischen Grad betroffen. Der Login mit dem RWTH Single Sign-On Account ist dadurch nicht beeinträchtigt. --english version-- Currently, changes to the RWTH Single Sign-On account, including password changes, are not possible for some persons. Specifically, persons with a postgraduate degree are affected. This does not affect the login with the RWTH Single Sign-On account.

Fr 18.08.2023 13:47

Updates

Das Problem konnte behoben werden. Daten und Passwortänderungen werden wieder für den RWTH Single Sign-On Account übernommen.

Fr 18.08.2023 14:55

Identity Management (IdM) -

Dienstag 15.08.2023 22:00 - Freitag 18.08.2023 08:00

--english version below-- Aktuell ist die Schnittstelle zum SAP-System der RWTH gestört. Dadurch ist die Übernahme von Änderungen an Mitarbeiterstatus, -daten und -coupons nicht möglich. Sobald die Störung behoben wurde, werden die neuen Daten wieder automatisch in das Identity Management übernommen. --english version-- Currently, the interface to the SAP system of the RWTH is disrupted. As a result, it is not possible to transfer changes to employee status, data and coupons. As soon as the problem has been solved, the new data will be automatically transferred into the identity management system.

Mi 16.08.2023 16:36

Identity Management (IdM) -

Dienstag 15.08.2023 13:30 - Mittwoch 16.08.2023 11:33

Im angegebenen Zeitraum findet eine Wartung des Selfservice, des ConnectMe und der Rollen- und Gruppenverwaltung statt. Während der Wartung sind diese Anwendungen nicht bzw. eingeschränkt verfügbar. Außerdem könnten Coupons im ConnectMe verzögert ankommen und erst später einlösbar sein. The Selfservice, ConnectMe and Rollen- und Gruppenverwaltung will be under maintenance during the specified period. During the maintenance, these applications will not be available or will be available to a limited extent. In addition, coupons in ConnectMe could arrive with a delay and can only be redeemed later.

Mo 14.08.2023 17:13

Updates

--english version below-- Es kann derzeit weiterhin zu Problemen bei der verwendung von IDM-Anwendungen kommen: - Beeinträchtigung der Nutzung des SelfService, ConnectMe und PasswordReset - Verzögerungen beim Anlegen von neuen Accounts und Aktualisieren von Personendaten - Verzögerungen bei der Vergabe von Berechtigungen und Rollen - Beeinträchtigung von neuen Shibboleth-Logins Die Fachabteilung ist mit Hochdruck an der Behebung der Störung dabei. --english version-- Currently, there may still be problems with the use of IDM applications: - Interference with the use of SelfService, ConnectMe and PasswordReset - Delays in creating new accounts and updating personal data - Delays in assigning permissions and roles - Interference with new Shibboleth logins The specialist department is working flat out to rectify the problem.

Mi 16.08.2023 11:07

--english version below-- Die Störungen im Identity Mangagement wurde behoben. --english version-- The faults in the Identity Mangagement System have been fixed.

Mi 16.08.2023 11:35

Identity Management (IdM) - Editierbare Titel - editable titles

Mittwoch 02.08.2023 10:00 - Mittwoch 02.08.2023 11:00

Nutzer, deren Daten nicht bereits aus einem anderen System geliefert wurden (d.h. der Nutzer ist kein RWTH, RON, UKA, Externer Mitarbeitender oder Stipendiat/Studierender), sollen mit dem kommenden Update ihre Titel, Akad. Grade und den Namenszusatz selbstständig im Selfservice anpassen können. Diese Änderung wird im genannten Zeitraum eingespielt. Währenddessen wird der Selfservice kurzzeitig nicht verfügbar sein. Users whose data has not already been supplied from another system (i.e. the user is not a RWTH, RON, UKA, external employee or scholarship holder/student) should be able to adjust their titles, academic degrees and the name extension independently in Selfservice with the upcoming update. This change will be implemented in the specified period. During this time, the selfservice will be temporarily unavailable.

Mo 31.07.2023 16:12

Identity Management (IdM) - Wartung IdM System

Donnerstag 20.07.2023 07:00 - Donnerstag 20.07.2023 13:00

--english version below-- Das System wird einer turnusmäßigen Wartung unterzogen. Aus Nutzersicht kann es während des Wartungszeitraums zeitweise zu folgenden kurzfristigen Auswirkungen kommen: - Beeinträchtigung der Nutzung des SelfService, ConnectMe und PasswordReset - Verzögerungen beim Anlegen von neuen Accounts und Aktualisieren von Personendaten - Verzögerungen bei der Vergabe von Berechtigungen und Rollen - Beeinträchtigung von neuen Shibboleth-Logins Sollte während der Wartung ein Login über Shibboleth (RWTH Single Sign-On) fehlschlagen, bitten wir die Nutzenden den Loginversuch zu wiederholen. Bestehende Shibboleth-Sessions sind von der Wartung nicht betroffen. --english version-- The system is maintained on a regular basis. From the user's point of view, the following short-term effects may occur temporarily during the maintenance: - Impairment of the use of SelfService, ConnectMe and PasswordReset - Delays in creating new accounts and updating personal data - Delays in the assignment of authorizations and roles - Interference with new Shibboleth logins If a login via Shibboleth (RWTH Single Sign-On) fails during the maintenance, we ask our users to repeat the login attempt. Existing Shibboleth sessions are not affected by the maintenance.

Mo 17.07.2023 10:28

Identity Management (IdM) - Priorisierte Titelübernahme im Identity Management///Title prioritization in Identity Management

Dienstag 18.07.2023 13:00 - Dienstag 18.07.2023 14:00

--english version below-- Anpassung der Logik bei der Titelübernahme im Identity Management: Die verschiedenen Titel-Attribute einer Person werden in definierter Reihenfolge je nach Quellsystemen im Identity Management übernommen. Weitere Informationen: https://help.itc.rwth-aachen.de/service/1b6c17ce0a1041fda1ad23699e18b0d6/faq/#a0e3a27cfb384dc19abb0e35bf28f5fb Dafür ist eine Anpassung im Identity Management System und in den Datenbanken notwendig: - Während der Wartung finden keine Synchronisation statt. - Neue Coupons und Status werden am Ende der Wartung verteilt. Die Daten in den betroffenen Datenbanken werden einmalig mit den Daten vom je nach Person führenden System überschrieben. Die Änderungen im Identity Management werden über Nacht übernommen. --english version-- Adjustment of the logic for title transfer in Identity Management: The various title attributes of a person are transferred in a defined order depending on the source systems in Identity Management. More information: https://help.itc.rwth-aachen.de/service/1b6c17ce0a1041fda1ad23699e18b0d6/faq/#a0e3a27cfb384dc19abb0e35bf28f5fb This requires an adjustment in the Identity Management system and in the databases: - No synchronization takes place during maintenance. - New coupons and statuses are distributed at the end of the maintenance. The data in the affected databases will be overwritten once with the data from the leading system. The changes in Identity Management are applied overnight.

Mo 17.07.2023 14:05

Identity Management (IdM) -

Dienstag 04.07.2023 08:00 - Dienstag 04.07.2023 11:30

Aufgrund von Wartungsarbeiten steht der Partner-Manager in dem angegeben Zeitraum nicht zur Verfügung. Due to maintenance works, the Partner Manager won't be available during the specified period.

Mo 19.06.2023 14:26

Identity Management (IdM) - RegApp Versionsupdate

Dienstag 04.07.2023 11:00 - Dienstag 04.07.2023 11:15

Die RegApp wird auf eine neue Version aktualisiert. Während dieser Zeit ist die Anwendung für kurze Zeit nicht verfügbar. ---english--- The RegApp will be updated to a new version. During this process, the application will be unavailable for a short time.

Do 29.06.2023 13:30

Identity Management (IdM) - Bedingung PVZ///PVZ condition

Montag 26.06.2023 09:00 - Dienstag 27.06.2023 14:00

Aufgrund der Ablösung des Personenverzeichnis des Campus Management Systems „CAS Campus“ durch das neue RWTH Personenverzeichnis kann es zu Einschränkungen bei der Aktivierung von Rollen kommen. Dadurch, dass zurzeit keine neue Personen in das Personenverzeichnis eingetragen werden können, kann keine Verknüpfung zwischen dem Personenverzeichnis und dem Identity Management erstellt werden (Bedingung PVZ). ---english--- Due to the replacement of the person directory of the Campus Management System "CAS Campus" by the new RWTH Person Directory, it may happen that the roles cannot be activated. At the moment, it is not possible to enter new persons into the person directory and the connection between the person directory and the Identity Management cannot be created (PVZ condition).

Mo 26.06.2023 15:12

Identity Management (IdM) - Wartung IdM System

Donnerstag 22.06.2023 07:00 - Donnerstag 22.06.2023 13:00

--english version below-- Das System wird einer turnusmäßigen Wartung unterzogen. Aus Nutzersicht kann es während des Wartungszeitraums zeitweise zu folgenden kurzfristigen Auswirkungen kommen: - Beeinträchtigung der Nutzung des SelfService, ConnectMe und PasswordReset - Verzögerungen beim Anlegen von neuen Accounts und Aktualisieren von Personendaten - Verzögerungen bei der Vergabe von Berechtigungen und Rollen - Beeinträchtigung von neuen Shibboleth-Logins Sollte während der Wartung ein Login über Shibboleth (RWTH Single Sign-On) fehlschlagen, bitten wir die Nutzenden den Loginversuch zu wiederholen. Bestehende Shibboleth-Sessions sind von der Wartung nicht betroffen. --english version-- The system is maintained on a regular basis. From the user's point of view, the following short-term effects may occur temporarily during the maintenance: - Impairment of the use of SelfService, ConnectMe and PasswordReset - Delays in creating new accounts and updating personal data - Delays in the assignment of authorizations and roles - Interference with new Shibboleth logins If a login via Shibboleth (RWTH Single Sign-On) fails during the maintenance, we ask our users to repeat the login attempt. Existing Shibboleth sessions are not affected by the maintenance.

Mi 21.06.2023 16:14

Identity Management (IdM) -

Mittwoch 21.06.2023 09:15 - Mittwoch 21.06.2023 18:00

Aktuell kann es aufgrund einer Störung zu Problemen bei der Einlösung von Coupons im ConnectMe kommen. Wir werden die Störung schnellstmöglich beheben. Due to a malfunction, there may currently be problems redeeming coupons in the system. We will solve the issue as quickly as possible.

Mi 21.06.2023 09:36

Identity Management (IdM) - Wartung Datenbankserver // Maintenance database server

Mittwoch 21.06.2023 07:00 - Mittwoch 21.06.2023 09:00

//English version below Aufgrund der Wartung eines Datenbankservers sind die folgenden Services in dem genannten Zeitraum nur eingeschränkt nutzbar bzw. teilweise nicht erreichbar: RWTHApp PictureManager eduroam Gerätemanager RWTHonline Supportformular Dynexite Anbindung über RWTHmoodle //English version Due to the maintenance of a database server, the following services are only available to a limited extent or are partially unavailable during the period mentioned: RWTHApp PictureManager eduroam Device Manager RWTHonline support form Dynexite connection via RWTHmoodle

Di 20.06.2023 09:40

Identity Management (IdM) - Wartungsarbeiten in der Rechte- und Rollenverwaltung // Maintenance in the role administration

Montag 12.06.2023 14:00 - Montag 12.06.2023 15:00

Aufgrund einer Wartung wird kann es zu folgenden Einschränkungen kommen: - Verzögerungen beim Übertragen und Einlösen von neu erstellten ConnectMe- und Rollencoupons - Verzögerungen beim Anlegen von neuen Accounts und Aktualisieren von Personendaten - Verzögerungen bei der Vergabe von Berechtigungen und Rollen --english version-- The system will be under maintenance.The following effects may occur during the maintenance: - Delays in synchronizing and redeeming newly created ConnectMe and Role coupons - Delays in creating new accounts and updating personal data - Delays in the assignment of authorizations and roles

Mo 12.06.2023 12:40

Identity Management (IdM) - Wartung IdM System

Donnerstag 25.05.2023 07:30 - Donnerstag 25.05.2023 13:00

--english version below-- Das System wird einer turnusmäßigen Wartung unterzogen. Aus Nutzersicht kann es während des Wartungszeitraums zeitweise zu folgenden kurzfristigen Auswirkungen kommen: - Beeinträchtigung der Nutzung des SelfService, ConnectMe und PasswordReset - Verzögerungen beim Anlegen von neuen Accounts und Aktualisieren von Personendaten - Verzögerungen bei der Vergabe von Berechtigungen und Rollen - Beeinträchtigung von neuen Shibboleth-Logins Sollte während der Wartung ein Login über Shibboleth (RWTH Single Sign-On) fehlschlagen, bitten wir die Nutzenden den Loginversuch zu wiederholen. Bestehende Shibboleth-Sessions sind von der Wartung nicht betroffen. --english version-- The system is maintained on a regular basis. From the user's point of view, the following short-term effects may occur temporarily during the maintenance: - Impairment of the use of SelfService, ConnectMe and PasswordReset - Delays in creating new accounts and updating personal data - Delays in the assignment of authorizations and roles - Interference with new Shibboleth logins If a login via Shibboleth (RWTH Single Sign-On) fails during the maintenance, we ask our users to repeat the login attempt. Existing Shibboleth sessions are not affected by the maintenance.

Do 25.05.2023 10:29

Identity Management (IdM) - Wartung Rollen- und Gruppenverwaltung

Dienstag 25.04.2023 17:00 - Montag 15.05.2023 01:00

Aktuell wird der nächtliche Hintergrundprozess der IdM Rollen- und Gruppenverwaltung einer Wartung unterzogen. Dadurch gibt es folgende Auswirkungen: * Rollen werden aktuell nicht automatisch entzogen. * Es werden keine E-Mails zu blad ablaufenden Rollen verschickt. * Abgelaufene Coupons werden nicht automatisch aus der Rollenverwalter-Ansicht entfernt. Nach Abschluss der Watung werden diese Schritte nachgeholt. Genaue Angaben zum Ende der Wartung sind aktuell noch nicht möglich.

Mi 03.05.2023 10:37

Updates

Derzeit kommt es zu Problemen bei der Verlängerung von Rollen im Identity Management. Der Sachverhalt wird derzeit in der Fachabteilung geprüft. Wenn es dringend ist, kann als Workaround eine neuer Coupon ausgestellt werden, um die Rolle zu verlängern.

Mi 10.05.2023 08:44

Die Verlängerung von Rollen im Identity Management funktioniert nun wieder wie gewohnt. Der nächtliche Prozess für den automatischen Entzug von Rollen läuft bisher nur teilweise durch. An der Behebung des Problems wird weiterhin gearbeitet.

Mi 10.05.2023 14:06

Beim Durchlauf des nächtlichen Prozesses kam es schon zum Entzug von Rollen und E-Mail-Benachrichtigungen. Jedoch wurde dieser Prozess bisher nicht vollständig und fehlerfrei abgeschlossen. Wir informieren, sobald der Prozess fehlerfrei durchgelaufen ist.

Fr 12.05.2023 16:37

Der komplette nächtliche Prozess läuft nun wieder fehlerfrei durch. Rollen werden wie gewohnt bei nicht mehr erfüllten Bedingungen oder überschrittenem Ablaufdatum entzogen, und Benachrichtigungen verschickt. Ebenfalls werden abgelaufene Coupons automatisch aus der Weboberfläche entfernt.

Mo 15.05.2023 11:38

Identity Management (IdM) - OAuth gestört // OAuth disturbed

Mittwoch 03.05.2023 05:30 - Mittwoch 03.05.2023 08:20

Bitte beachten Sie, dass aktuell OAuth gestört ist. Dadurch kommt es zu Einschränkungen bei den Anwendungen RWTHmoodle (Dynexite-Anbindung), Sharepoint, RWTHApp, eduroam Gerätemanager und Picture Manager. Im eduroam Gerätemanager kann man aktuell keine Gerätekennungen anlegen. Folgende Sharepoint-Anwendungen ebenfalls gestört: die elektronische Promotionsauslage (ePa), der Lehrerhebungsbogen (LEB), das Terminplanungstool (TPT) sowie das Wohnportal WARAn. --english-- Please note that OAuth is currently disrupted. This results in restrictions for the applications RWTHMoodle (Dynexite connection), Sharepoint, RWTHApp, eduroam Device Manager and Picture Manager. In eduroam Device Manager it is currently not possible to create device identifiers. The following Sharepoint applications are also disrupted: ePa, LEB, TPT and WARAn.

Mi 03.05.2023 07:42

Updates

Die Störung wurde behoben. --english-- The malfunction has been fixed.

Mi 03.05.2023 08:46

Identity Management (IdM) - Wartung in ReRo

Dienstag 02.05.2023 14:00 - Dienstag 02.05.2023 17:00

Aufgrund einer Wartung wird kann es zu folgenden Einschränkungen kommen: - Verzögerungen beim Übertragen und Einlösen von neu erstellten ConnectMe- und Rollencoupons - Verzögerungen beim Anlegen von neuen Accounts und Aktualisieren von Personendaten - Verzögerungen bei der Vergabe von Berechtigungen und Rollen --english version-- The system will be under maintenance.The following effects may occur during the maintenance: - Delays in synchronizing and redeeming newly created ConnectMe and Role coupons - Delays in creating new accounts and updating personal data - Delays in the assignment of authorizations and roles

Di 02.05.2023 14:01

Identity Management (IdM) - OAuth gestört // OAuth disturbed

Dienstag 02.05.2023 15:15 - Dienstag 02.05.2023 15:37

Bitte beachten Sie, dass aktuell OAuth gestört ist. Dadurch kommt es zu Einschränkungen bei den Anwendungen RWTHApp, eduroam Gerätemanager und Picture Manager. Im eduroam Gerätemanager kann man aktuell keine Gerätekennungen anlegen. --english-- Please note that OAuth is currently disrupted. This results in restrictions for the applications RWTHApp, eduroam Device Manager and Picture Manager. In eduroam Device Manager it is currently not possible to create device identifiers.

Di 02.05.2023 15:37

Identity Management (IdM) - Anlegen von Universitätsbibliothek-Accounts nicht möglich /// Creating library accounts not possible

Freitag 21.04.2023 15:00 - Freitag 28.04.2023 09:06

Das Anlegen von Accounts für Universitätsbibliothek (Bibliotheksausweis) ist zurzeit nicht möglich. An der Behebung wird gearbeitet. ---english--- At the moment it ist not possible to create a library account. We are working on a solution.

Mo 24.04.2023 15:18

Updates

Die Störung wurde behoben. /// The problem has been solved.

Fr 28.04.2023 09:06

Identity Management (IdM) -

Dienstag 25.04.2023 15:00 - Dienstag 25.04.2023 16:00

Das System wird einer Wartung unterzogen. Aus Nutzersicht kann es während des Wartungszeitraums zu folgenden Auswirkungen kommen: - Verzögerungen beim Übertragen und Einlösen von neu erstellten ConnectMe- und Rollencoupons - Verzögerungen beim Anlegen von neuen Accounts und Aktualisieren von Personendaten - Verzögerungen bei der Vergabe von Berechtigungen und Rollen --english version-- The system will be under maintenance. From the user's point of view, the following effects may occur during the maintenance: - Delays in synchronizing and redeeming newly created ConnectMe and Role coupons - Delays in creating new accounts and updating personal data - Delays in the assignment of authorizations and roles

Di 25.04.2023 10:10

Identity Management (IdM) - Schnittstelle UKA - Identity Management gestört /// System communication failure UKA - Identity Management

Freitag 21.04.2023 10:15 - Montag 24.04.2023 13:16

Seit Freitag ist die Schnittstelle zwischen UKA und Identity Management gestört. Aus diesem Grund können keine Coupons, die am Freitag oder später ausgestellt wurden, durch UKA-Mitarbeitende eingelöst werden. ---english--- Communication between the UKA and Identity Management systems has been disturbed since Friday. Due to this malfunction, coupons that have been issued on Friday or later cannot be redeemed.

Mo 24.04.2023 10:38

Updates

Das Problem konnte behoben werden./// The problem has been solved.

Mo 24.04.2023 13:16

Identity Management (IdM) - Wartung IdM System

Donnerstag 20.04.2023 07:00 - Donnerstag 20.04.2023 13:00

--english version below-- Das System wird einer turnusmäßigen Wartung unterzogen. Aus Nutzersicht kann es während des Wartungszeitraums zeitweise zu folgenden kurzfristigen Auswirkungen kommen: - Beeinträchtigung der Nutzung des SelfService, ConnectMe und PasswordReset - Verzögerungen beim Anlegen von neuen Accounts und Aktualisieren von Personendaten - Verzögerungen bei der Vergabe von Berechtigungen und Rollen - Beeinträchtigung von neuen Shibboleth-Logins Sollte während der Wartung ein Login über Shibboleth (RWTH Single Sign-On) fehlschlagen, bitten wir die Nutzenden den Loginversuch zu wiederholen. Bestehende Shibboleth-Sessions sind von der Wartung nicht betroffen. --english version-- The system is maintained on a regular basis. From the user's point of view, the following short-term effects may occur temporarily during the maintenance: - Impairment of the use of SelfService, ConnectMe and PasswordReset - Delays in creating new accounts and updating personal data - Delays in the assignment of authorizations and roles - Interference with new Shibboleth logins If a login via Shibboleth (RWTH Single Sign-On) fails during the maintenance, we ask our users to repeat the login attempt. Existing Shibboleth sessions are not affected by the maintenance.

Mi 29.03.2023 10:33

Identity Management (IdM) -

Dienstag 18.04.2023 07:00 - Dienstag 18.04.2023 07:30

Aufgrund von Wartungsarbeiten steht der Partner-Manager in dem angegeben Zeitraum nicht zur Verfügung. Due to maintenance works, the Partner Manager won't be available during the specified period.

Mo 17.04.2023 10:14

Identity Management (IdM) - Wartung IdM System

Dienstag 28.03.2023 10:00 - Dienstag 28.03.2023 13:00

--english version below-- Das System wird einer Wartung unterzogen. Aus Nutzersicht kann es während des Wartungszeitraums zeitweise zu folgenden kurzfristigen Auswirkungen kommen: - Beeinträchtigung der Nutzung des SelfService, ConnectMe und der Rollen- und Gruppenverwaltung - Verzögerungen bei der Vergabe von Berechtigungen und Rollen --english version-- The system will be under maintenance at this time. From the user's point of view, the following short-term effects may occur temporarily during the maintenance: - Impairment of the use of SelfService, ConnectMe and Rollen- und Gruppenverwaltung - Delays in the assignment of authorizations and roles

Fr 24.03.2023 11:54

Identity Management (IdM) - Umbenennung des RWTH-Service Accounts in "RWTH-E-Mail"

Donnerstag 23.03.2023 08:00 - Donnerstag 23.03.2023 16:00

Der Name des Account "RWTH Service" wird in den Namen "RWTH-E-Mail" geändert. Diese Änderung finden Sie im Selfserivce. Weiterführende Informationen erhalten Sie unter: https://blog.rwth-aachen.de/itc/2023/03/15/umbenennung/

Mi 22.03.2023 14:33

Identity Management (IdM) - Wartung IdM System

Donnerstag 23.03.2023 07:00 - Donnerstag 23.03.2023 13:00

--english version below-- Das System wird einer turnusmäßigen Wartung unterzogen. Aus Nutzersicht kann es während des Wartungszeitraums zeitweise zu folgenden kurzfristigen Auswirkungen kommen: - Beeinträchtigung der Nutzung des SelfService, ConnectMe und PasswordReset - Verzögerungen beim Anlegen von neuen Accounts und Aktualisieren von Personendaten - Verzögerungen bei der Vergabe von Berechtigungen und Rollen - Beeinträchtigung von neuen Shibboleth-Logins Sollte während der Wartung ein Login über Shibboleth (RWTH Single Sign-On) fehlschlagen, bitten wir die Nutzenden den Loginversuch zu wiederholen. Bestehende Shibboleth-Sessions sind von der Wartung nicht betroffen. --english version-- The system is maintained on a regular basis. From the user's point of view, the following short-term effects may occur temporarily during the maintenance: - Impairment of the use of SelfService, ConnectMe and PasswordReset - Delays in creating new accounts and updating personal data - Delays in the assignment of authorizations and roles - Interference with new Shibboleth logins If a login via Shibboleth (RWTH Single Sign-On) fails during the maintenance, we ask our users to repeat the login attempt. Existing Shibboleth sessions are not affected by the maintenance.

Mo 20.03.2023 13:06

Identity Management (IdM) - Verwaltung von Mailadressen

Dienstag 07.03.2023 13:00 - Dienstag 07.03.2023 14:08

Derzeit ist die Verwaltung von Mailadressen und die Funktionen in Bezug auf den RWTH-ServiceAccount im IDM Selfservice gestört.

Di 07.03.2023 13:07

Updates

funktioniert wieder

Di 07.03.2023 15:04

Identity Management (IdM) - Wartung IdM System

Dienstag 28.02.2023 07:30 - Dienstag 28.02.2023 14:00

--english version below-- Das System wird einer turnusmäßigen Wartung unterzogen. Aus Nutzersicht kann es während des Wartungszeitraums zeitweise zu folgenden kurzfristigen Auswirkungen kommen: - Beeinträchtigung der Nutzung des SelfService, ConnectMe und PasswordReset - Verzögerungen beim Anlegen von neuen Accounts und Aktualisieren von Personendaten - Verzögerungen bei der Vergabe von Berechtigungen und Rollen - Beeinträchtigung von neuen Shibboleth-Logins Sollte während der Wartung ein Login über Shibboleth (RWTH Single Sign-On) fehlschlagen, bitten wir die Nutzenden den Loginversuch zu wiederholen. Bestehende Shibboleth-Sessions sind von der Wartung nicht betroffen. --english version-- The system is maintained on a regular basis. From the user's point of view, the following short-term effects may occur temporarily during the maintenance: - Impairment of the use of SelfService, ConnectMe and PasswordReset - Delays in creating new accounts and updating personal data - Delays in the assignment of authorizations and roles - Interference with new Shibboleth logins If a login via Shibboleth (RWTH Single Sign-On) fails during the maintenance, we ask our users to repeat the login attempt. Existing Shibboleth sessions are not affected by the maintenance.

Mi 25.01.2023 09:46

Identity Management (IdM) -

Dienstag 28.02.2023 08:00 - Dienstag 28.02.2023 11:00

Aufgrund von Wartungsarbeiten steht der Partner-Manager in dem angegeben Zeitraum nicht zur Verfügung. Due to maintenance works, the Partner Manager won't be available during the specified period.

Di 21.02.2023 11:28

Identity Management (IdM) -

Dienstag 24.01.2023 07:00 - Dienstag 24.01.2023 07:30

Aufgrund von Wartungsarbeiten steht der Partner-Manager in dem angegeben Zeitraum nicht zur Verfügung. Due to maintenance works, the Partner Manager won't be available during the specified period.

Do 12.01.2023 09:55

Identity Management (IdM) - Wartung IdM System

Donnerstag 19.01.2023 07:30 - Donnerstag 19.01.2023 14:00

--english version below-- Das System wird einer turnusmäßigen Wartung unterzogen. Aus Nutzersicht kann es während des Wartungszeitraums zeitweise zu folgenden kurzfristigen Auswirkungen kommen: - Beeinträchtigung der Nutzung des SelfService, ConnectMe und PasswordReset - Verzögerungen beim Anlegen von neuen Accounts und Aktualisieren von Personendaten - Verzögerungen bei der Vergabe von Berechtigungen und Rollen - Beeinträchtigung von neuen Shibboleth-Logins Sollte während der Wartung ein Login über Shibboleth (RWTH Single Sign-On) fehlschlagen, bitten wir die Nutzenden den Loginversuch zu wiederholen. Bestehende Shibboleth-Sessions sind von der Wartung nicht betroffen. --english version-- The system is maintained on a regular basis. From the user's point of view, the following short-term effects may occur temporarily during the maintenance: - Impairment of the use of SelfService, ConnectMe and PasswordReset - Delays in creating new accounts and updating personal data - Delays in the assignment of authorizations and roles - Interference with new Shibboleth logins If a login via Shibboleth (RWTH Single Sign-On) fails during the maintenance, we ask our users to repeat the login attempt. Existing Shibboleth sessions are not affected by the maintenance.

Mo 16.01.2023 08:39

Identity Management (IdM) - Wartung IdM System

Donnerstag 22.12.2022 07:30 - Donnerstag 22.12.2022 12:30

--english version below-- Das System wird einer turnusmäßigen Wartung unterzogen. Aus Nutzersicht kann es während des Wartungszeitraums zeitweise zu folgenden kurzfristigen Auswirkungen kommen: - Beeinträchtigung der Nutzung des SelfService, ConnectMe und PasswordReset - Verzögerungen beim Anlegen von neuen Accounts und Aktualisieren von Personendaten - Verzögerungen bei der Vergabe von Berechtigungen und Rollen - Beeinträchtigung von neuen Shibboleth-Logins Sollte während der Wartung ein Login über Shibboleth (RWTH Single Sign-On) fehlschlagen, bitten wir die Nutzenden den Loginversuch zu wiederholen. Bestehende Shibboleth-Sessions sind von der Wartung nicht betroffen. --english version-- The system is maintained on a regular basis. From the user's point of view, the following short-term effects may occur temporarily during the maintenance: - Impairment of the use of SelfService, ConnectMe and PasswordReset - Delays in creating new accounts and updating personal data - Delays in the assignment of authorizations and roles - Interference with new Shibboleth logins If a login via Shibboleth (RWTH Single Sign-On) fails during the maintenance, we ask our users to repeat the login attempt. Existing Shibboleth sessions are not affected by the maintenance.

Mo 05.12.2022 15:03

Identity Management (IdM) - Verlängerung von Rollen nicht möglich /// Role extention is not possible

Dienstag 06.12.2022 12:30 - Dienstag 06.12.2022 14:42

Zurzeit klappt die Verlängerung von Rollen in der IdM Rollen- und Gruppenverwaltung nicht. Wir arbeiten an der Lösung des Problems. ***english*** At the moment it is not possible to extend roles in IdM Role and Group Management. We are working on a solution.

Di 06.12.2022 12:47

Updates

Das Problem wurde behoben /// The problem has been solved.

Di 06.12.2022 14:42

Identity Management (IdM) -

Dienstag 06.12.2022 08:00 - Dienstag 06.12.2022 11:00

Aufgrund von Wartungsarbeiten steht der Partner-Manager in dem angegeben Zeitraum nicht zur Verfügung. Due to maintenance works, the Partner Manager won't be available during the specified period.

Mo 07.11.2022 09:20

Identity Management (IdM) - Wartung IdM System

Donnerstag 17.11.2022 07:30 - Donnerstag 17.11.2022 12:30

--english version below-- Das System wird einer turnusmäßigen Wartung unterzogen. Aus Nutzersicht kann es während des Wartungszeitraums zeitweise zu folgenden kurzfristigen Auswirkungen kommen: - Beeinträchtigung der Nutzung des SelfService, ConnectMe und PasswordReset - Verzögerungen beim Anlegen von neuen Accounts und Aktualisieren von Personendaten - Verzögerungen bei der Vergabe von Berechtigungen und Rollen - Beeinträchtigung von neuen Shibboleth-Logins Sollte während der Wartung ein Login über Shibboleth (RWTH Single Sign-On) fehlschlagen, bitten wir die Nutzenden den Loginversuch zu wiederholen. Bestehende Shibboleth-Sessions sind von der Wartung nicht betroffen. --english version-- The system is maintained on a regular basis. From the user's point of view, the following short-term effects may occur temporarily during the maintenance: - Impairment of the use of SelfService, ConnectMe and PasswordReset - Delays in creating new accounts and updating personal data - Delays in the assignment of authorizations and roles - Interference with new Shibboleth logins If a login via Shibboleth (RWTH Single Sign-On) fails during the maintenance, we ask our users to repeat the login attempt. Existing Shibboleth sessions are not affected by the maintenance.

Mi 26.10.2022 16:53

Identity Management (IdM) - Arbeiten an der Datacenter Stromversorgung Standort Seffenter Weg 23 // Work on the data center power supply at the Seffenter Weg 23 site

Dienstag 08.11.2022 09:00 - Dienstag 08.11.2022 12:00

Es finden Arbeiten an der Stromversorgung in Maschinenhallen des IT Center Standortes Seffenter Weg 23 statt. Es ist dabei jedoch NICHT mit Einschänkungen der Verfügbarkeit für IT Services des IT Centers zu rechnen. --en-- Work is being carried out on the power supply in machine halls at the IT Center site at Seffenter Weg 23. However, restrictions in the availability of IT services of the IT Center are NOT to be expected.

Di 25.10.2022 09:42

Identity Management (IdM) - Wartung IdM System

Donnerstag 20.10.2022 07:30 - Donnerstag 20.10.2022 12:30

--english version below-- Das System wird einer turnusmäßigen Wartung unterzogen. Aus Nutzersicht kann es während des Wartungszeitraums zeitweise zu folgenden kurzfristigen Auswirkungen kommen: - Beeinträchtigung der Nutzung des SelfService, ConnectMe und PasswordReset - Verzögerungen beim Anlegen von neuen Accounts und Aktualisieren von Personendaten - Verzögerungen bei der Vergabe von Berechtigungen und Rollen - Beeinträchtigung von neuen Shibboleth-Logins Sollte während der Wartung ein Login über Shibboleth (RWTH Single Sign-On) fehlschlagen, bitten wir die Nutzenden den Loginversuch zu wiederholen. Bestehende Shibboleth-Sessions sind von der Wartung nicht betroffen. --english version-- The system is maintained on a regular basis. From the user's point of view, the following short-term effects may occur temporarily during the maintenance: - Impairment of the use of SelfService, ConnectMe and PasswordReset - Delays in creating new accounts and updating personal data - Delays in the assignment of authorizations and roles - Interference with new Shibboleth logins If a login via Shibboleth (RWTH Single Sign-On) fails during the maintenance, we ask our users to repeat the login attempt. Existing Shibboleth sessions are not affected by the maintenance.

Fr 14.10.2022 15:19

Identity Management (IdM) - Einlösen von ConnectMe-Coupons nicht möglich///Redeeming ConnectMe coupons not possible

Freitag 30.09.2022 16:00 - Dienstag 04.10.2022 09:00

Bitte beachten Sie: In der Zeit vom 30.09. 16:00 Uhr bis 04.10. 9:00 Uhr ist die Einlösung von Coupons nicht möglich. Die Kennworte der bestehenden Accounts können im Wartungszeitraum jederzeit geändert werden. Alle anderen Änderungen werden im angegebenen Zeitraum verzögert bearbeitet. --- english version --- In the period from September 30th 4:00 p.m. until October 04th at 9:00 a.m. coupons cannot be redeemed. You can change the passwords of your existing accounts at any time during the maintenance. All other changes will be processed with a delay in the specified period.

Mi 21.09.2022 15:06

Identity Management (IdM) - Wartung IdM System

Donnerstag 22.09.2022 07:30 - Donnerstag 22.09.2022 12:30

--english version below-- Das System wird einer turnusmäßigen Wartung unterzogen. Aus Nutzersicht kann es während des Wartungszeitraums zeitweise zu folgenden kurzfristigen Auswirkungen kommen: - Beeinträchtigung der Nutzung des SelfService, ConnectMe und PasswordReset - Verzögerungen beim Anlegen von neuen Accounts und Aktualisieren von Personendaten - Verzögerungen bei der Vergabe von Berechtigungen und Rollen - Beeinträchtigung von neuen Shibboleth-Logins Sollte während der Wartung ein Login über Shibboleth (RWTH Single Sign-On) fehlschlagen, bitten wir die Nutzenden den Loginversuch zu wiederholen. Bestehende Shibboleth-Sessions sind von der Wartung nicht betroffen. --english version-- The system is maintained on a regular basis. From the user's point of view, the following short-term effects may occur temporarily during the maintenance: - Impairment of the use of SelfService, ConnectMe and PasswordReset - Delays in creating new accounts and updating personal data - Delays in the assignment of authorizations and roles - Interference with new Shibboleth logins If a login via Shibboleth (RWTH Single Sign-On) fails during the maintenance, we ask our users to repeat the login attempt. Existing Shibboleth sessions are not affected by the maintenance.

Fr 02.09.2022 10:08

Identity Management (IdM) -

Dienstag 23.08.2022 07:00 - Dienstag 23.08.2022 09:30

Aufgrund von Wartungsarbeiten steht der Partner-Manager in dem angegeben Zeitraum nicht zur Verfügung. Due to maintenance works, the Partner Manager won't be available during the specified period.

Do 11.08.2022 14:37

Identity Management (IdM) - Wartung IdM System

Donnerstag 18.08.2022 07:30 - Donnerstag 18.08.2022 12:30

--english version below-- Das System wird einer turnusmäßigen Wartung unterzogen. Aus Nutzersicht kann es während des Wartungszeitraums zeitweise zu folgenden kurzfristigen Auswirkungen kommen: - Beeinträchtigung der Nutzung des SelfService, ConnectMe und PasswordReset - Verzögerungen beim Anlegen von neuen Accounts und Aktualisieren von Personendaten - Verzögerungen bei der Vergabe von Berechtigungen und Rollen - Beeinträchtigung von neuen Shibboleth-Logins Sollte während der Wartung ein Login über Shibboleth (RWTH Single Sign-On) fehlschlagen, bitten wir die Nutzenden den Loginversuch zu wiederholen. Bestehende Shibboleth-Sessions sind von der Wartung nicht betroffen. --english version-- The system is maintained on a regular basis. From the user's point of view, the following short-term effects may occur temporarily during the maintenance: - Impairment of the use of SelfService, ConnectMe and PasswordReset - Delays in creating new accounts and updating personal data - Delays in the assignment of authorizations and roles - Interference with new Shibboleth logins If a login via Shibboleth (RWTH Single Sign-On) fails during the maintenance, we ask our users to repeat the login attempt. Existing Shibboleth sessions are not affected by the maintenance.

Mo 25.07.2022 09:24

Identity Management (IdM) - Längere Wartezeiten beim Anlegen von Accounts im Selfservice /// Longer waiting times when creating accounts in the Selfservice

Donnerstag 28.07.2022 00:00 - Freitag 29.07.2022 23:59

Bitte beachten Sie: Am 28.07 und 29.07 kann es zu längeren Wartezeiten beim Anlegen von Accounts im Selfservice kommen. ***englisch*** Please note: On July, 28 and July 29, there may be longer waiting times when creating accounts in Selfservice.

Di 26.07.2022 11:05

Identity Management (IdM) - Störung OAuth Applikationen im Selfservice

Donnerstag 21.07.2022 11:45 - Montag 25.07.2022 12:00

Aktuell können die für OAuth berechtigten Applikationen nicht über den Selfservice verwaltet werden. An der Behebung des Problems wird gearbeitet.

Do 21.07.2022 12:07

Updates

Das Problem konnte behoben werden, und die Verwaltung der Applikationen über den Selfervice ist wieder möglich.

Mo 25.07.2022 13:45

Identity Management (IdM) - Wartung IdM System

Donnerstag 21.07.2022 07:30 - Donnerstag 21.07.2022 12:30

--english version below-- Das System wird einer turnusmäßigen Wartung unterzogen. Aus Nutzersicht kann es während des Wartungszeitraums zeitweise zu folgenden kurzfristigen Auswirkungen kommen: - Beeinträchtigung der Nutzung des SelfService, ConnectMe und PasswordReset - Verzögerungen beim Anlegen von neuen Accounts und Aktualisieren von Personendaten - Verzögerungen bei der Vergabe von Berechtigungen und Rollen - Beeinträchtigung von neuen Shibboleth-Logins Sollte während der Wartung ein Login über Shibboleth (RWTH Single Sign-On) fehlschlagen, bitten wir die Nutzenden den Loginversuch zu wiederholen. Bestehende Shibboleth-Sessions sind von der Wartung nicht betroffen. --english version-- The system is maintained on a regular basis. From the user's point of view, the following short-term effects may occur temporarily during the maintenance: - Impairment of the use of SelfService, ConnectMe and PasswordReset - Delays in creating new accounts and updating personal data - Delays in the assignment of authorizations and roles - Interference with new Shibboleth logins If a login via Shibboleth (RWTH Single Sign-On) fails during the maintenance, we ask our users to repeat the login attempt. Existing Shibboleth sessions are not affected by the maintenance.

Do 23.06.2022 15:46

Identity Management (IdM) -

Samstag 09.07.2022 01:00 - Samstag 09.07.2022 12:00

Das System wird einer Wartung unterzogen. Aus Nutzersicht kann es während des Wartungszeitraums zu folgenden Auswirkungen kommen: - Verzögerungen beim Übertragen und Einlösen von neu erstellten ConnectMe Coupons - Verzögerungen beim Anlegen von neuen Accounts und Aktualisieren von Personendaten - Verzögerungen bei der Vergabe von Berechtigungen und Rollen --english version-- The system will be under maintenance. From the user's point of view, the following effects may occur during the maintenance: - Delays in synchronizing and redeeming newly created ConnectMe coupons - Delays in creating new accounts and updating personal data - Delays in the assignment of authorizations and roles

Do 30.06.2022 13:00

Identity Management (IdM) -

Dienstag 28.06.2022 07:30 - Dienstag 28.06.2022 08:00

Aufgrund von Wartungsarbeiten steht der Partner-Manager in dem angegeben Zeitraum nicht zur Verfügung. Due to maintenance works, the Partner Manager won't be available during the specified period.

Mi 15.06.2022 09:48

Identity Management (IdM) - Wartung IdM System

Donnerstag 23.06.2022 07:30 - Donnerstag 23.06.2022 11:00

--english version below-- Das System wird einer turnusmäßigen Wartung unterzogen. Aus Nutzersicht kann es während des Wartungszeitraums zeitweise zu folgenden kurzfristigen Auswirkungen kommen: - Beeinträchtigung der Nutzung des SelfService, ConnectMe und PasswordReset - Verzögerungen beim Anlegen von neuen Accounts und Aktualisieren von Personendaten - Verzögerungen bei der Vergabe von Berechtigungen und Rollen - Beeinträchtigung von neuen Shibboleth-Logins Sollte während der Wartung ein Login über Shibboleth (RWTH Single Sign-On) fehlschlagen, bitten wir die Nutzenden den Loginversuch zu wiederholen. Bestehende Shibboleth-Sessions sind von der Wartung nicht betroffen. --english version-- The system is maintained on a regular basis. From the user's point of view, the following short-term effects may occur temporarily during the maintenance: - Impairment of the use of SelfService, ConnectMe and PasswordReset - Delays in creating new accounts and updating personal data - Delays in the assignment of authorizations and roles - Interference with new Shibboleth logins If a login via Shibboleth (RWTH Single Sign-On) fails during the maintenance, we ask our users to repeat the login attempt. Existing Shibboleth sessions are not affected by the maintenance.

Mo 30.05.2022 12:53

Identity Management (IdM) - Hinweis Adress-LDAP LDAPPV

Dienstag 24.05.2022 14:45 - Dienstag 14.06.2022 17:00

Das Adress-LDAP (ldappv.rwth-aachen.de) wird ab dem 14.06.2022 nur noch aus dem RWTH Netz erreichbar sein.

Di 24.05.2022 14:58

Identity Management (IdM) - Wartung OAuth

Dienstag 07.06.2022 07:30 - Dienstag 07.06.2022 07:45

Zwischen 7:30 und 8:00 Uhr findet eine Wartung von OAuth statt. Bei folgenden Anwendungen kann es zu ggf. Problemen kommen: RWTHApp Eduroam Gerätemanager Picture Manager My IT Center Direktfeedback (Admin-Seite für Dozierende)

Di 07.06.2022 07:38

Identity Management (IdM) -

Dienstag 10.05.2022 08:00 - Dienstag 10.05.2022 10:30

Aufgrund von Wartungsarbeiten steht der Partner-Manager in dem angegeben Zeitraum nicht zur Verfügung. Due to maintenance works, the Partner Manager won't be available during the specified period.

Mo 02.05.2022 13:27