IT Center Ticketportal/Tickettool
Mehr Informationen zu dem Service finden Sie in unserem Dokumentationsportal.
Wartung Tickettool
Monatlicher Betriebssystempatch plus Sicherheitsupdate VMWare Tools sowie Zertifikatswechsel
Monthly operating system patch for HelpLine servers
Monthly operating system patch for HelpLine servers
Wartung Tickettool
Monatlicher Betriebssystempatch der HelpLine-Server
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Monatlicher Betriebssystempatch der HelpLine-Server
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Monatlicher Betriebssystempatch der HelpLine-Server
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Monatlicher Betriebssystempatch der HelpLine-Server
Routing über neue XWiN-Router
During this period, the routing of the previous XWiN routers (Nexus 7700) will be switched to the new XWiN routers (Catalyst 9600). These routers are essential for RWTH's network connection. This changeover also requires the migration of the DFN connection, which is switched redundantly to Frankfurt and Hannover, and the RWTH firewall to the new systems.
There will be complete or partial outages of the external connection during the maintenance window. All RWTH services (e.g. VPN, email, RWTHonline, RWTHmoodle) will not be available during this period. The accessibility of services within the RWTH network will be temporarily unavailable due to limited DNS functionality.
Der Uplink nach Frankfurt wurde erfolgreich auf das neue System geschwenkt.
Umbau des Uplinks nach Hannover beginnt.
Uplink nach Hannover auf das neue System umgezogen.
BGP v4/v6 nach Frankfurt und Hannover sind nun über die neue Routern funktional.
Es stehen noch ein paar kleinere Nacharbeiten an.
Wartung ist abgeschlossen. Der Datenverkehr läuft nun vollständig über die neuen Router!
Problematik mit der Anbindung zur Physik identifiziert, Lösung erfolgt morgen früh.
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Monatlicher Betriebssystempatch der HelpLine-Server
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Monatlicher Betriebssystempatch der HelpLine-Server
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Monatlicher Betriebssystempatch der HelpLine-Server
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Monatlicher Betriebssystempatch der HelpLine-Server
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Monatlicher Betriebssystempatch der HelpLine-Server
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Monatlicher Betriebssystempatch der HelpLine-Server, Austausch Mailzertifikat
Delays in E-Mail Notifications and Responses
As a result of a fault that has already been rectified on November 21, 2024, there may be occasional delays in the delivery of email notifications and email replies from our support email address servicedesk@itc.rwth-aachen.de.
In urgent cases, please contact us by telephone on 0241-80 24680.
New contact requests are not affected, so you can reach the IT-ServiceDesk as usual via servicedesk@itc.rwth-aachen.de.
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Monatlicher Betriebssystempatch der HelpLine-Server
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Monatlicher Betriebssystempatch der HelpLine-Server
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Monatlicher Betriebssystempatch der HelpLine-Server sowie Installation neuer Serverzertifikate
Hosts of RWTH Aachen University partly not accessible from networks of other providers
Due to DNS disruption, the name servers of various providers are currently not returning an IP address for hosts under *.rwth-aachen.de.
As a workaround, you can store alternative DNS servers in your connection settings, e.g. the Level3-Nameserver (4.2.2.2 and 4.2.2.1) or Comodo (8.26.56.26 und 8.20.247.20). It may also be possible to reach the RWTH VPN server, in which case please use VPN.
Instructions for configuring an alternative DNS server under Windows can be found via the following links:
https:
www.ionos.de/digitalguide/server/konfiguration/windows-11-dns-aendern/
https:
www.netzwelt.de/galerie/25894-dns-einstellungen-windows-10-11-aendern.html
You can also use VPN as an alternative. If you cannot reach the VPN server, you can adjust the host file under Windows according to the following instructions. This will allow you to reach the server vpn.rwth-aachen.de. To do this, the following entry must be added:
134.130.5.231 vpn.rwth-aachen.de
https:
www.windows-faq.de/2022/10/04/windows-11-hosts-datei-bearbeiten/
The hosts of RWTH Aachen University can now be reached again from outside the RWTH network.
Individual users may have experienced problems even after the fault was rectified on 25 August at 9 pm. On 26.8. at 9 a.m. all follow-up work was completed, so there should be no further problems.
Patch/Wartung Tickettool
Installation von Helpline-Patches sowie der monatliche Betriebssystempatch der HelpLine-Server
Wartung Tickettool
Monatlicher Betriebssystempatch der HelpLine-Server
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Monatlicher Betriebssystempatch der HelpLine-Server
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