IT Center Ticketportal/Tickettool

Mehr Informationen zu dem Service finden Sie in unserem Dokumentationsportal.

Wartung Tickettool

Maintenance
Thursday 11/20/2025 09:00 AM - Thursday 11/20/2025 11:30 AM

Monatlicher Betriebssystempatch plus Sicherheitsupdate VMWare Tools sowie Zertifikatswechsel

17.11.2025 14:25

Monthly operating system patch for HelpLine servers

Maintenance
Thursday 10/23/2025 09:00 AM - Thursday 10/23/2025 10:30 AM

Monthly operating system patch for HelpLine servers

21.10.2025 16:19

Wartung Tickettool

Maintenance
Thursday 09/25/2025 09:00 AM - Thursday 09/25/2025 11:30 AM

Monatlicher Betriebssystempatch der HelpLine-Server

23.09.2025 09:35

Wartung Tickettool

Maintenance
Thursday 08/28/2025 09:00 AM - Thursday 08/28/2025 11:30 AM

Monatlicher Betriebssystempatch der HelpLine-Server

26.08.2025 08:55

Wartung Tickettool

Maintenance
Thursday 07/24/2025 09:00 AM - Thursday 07/24/2025 11:30 AM

Monatlicher Betriebssystempatch der HelpLine-Server

22.07.2025 14:39

Wartung Tickettool

Maintenance
Thursday 06/12/2025 09:00 AM - Thursday 06/12/2025 11:30 AM

Monatlicher Betriebssystempatch der HelpLine-Server

11.06.2025 15:07

Routing über neue XWiN-Router

Maintenance
Tuesday 06/10/2025 09:00 PM - Tuesday 06/10/2025 10:13 PM

During this period, the routing of the previous XWiN routers (Nexus 7700) will be switched to the new XWiN routers (Catalyst 9600). These routers are essential for RWTH's network connection. This changeover also requires the migration of the DFN connection, which is switched redundantly to Frankfurt and Hannover, and the RWTH firewall to the new systems.
There will be complete or partial outages of the external connection during the maintenance window. All RWTH services (e.g. VPN, email, RWTHonline, RWTHmoodle) will not be available during this period. The accessibility of services within the RWTH network will be temporarily unavailable due to limited DNS functionality.

07.05.2025 12:47
Updates

Der Uplink nach Frankfurt wurde erfolgreich auf das neue System geschwenkt.

10.06.2025 21:07

Umbau des Uplinks nach Hannover beginnt.

10.06.2025 21:36

Uplink nach Hannover auf das neue System umgezogen.

10.06.2025 21:45

BGP v4/v6 nach Frankfurt und Hannover sind nun über die neue Routern funktional.

10.06.2025 21:57

Es stehen noch ein paar kleinere Nacharbeiten an.

10.06.2025 22:03

Wartung ist abgeschlossen. Der Datenverkehr läuft nun vollständig über die neuen Router!

10.06.2025 22:12

Problematik mit der Anbindung zur Physik identifiziert, Lösung erfolgt morgen früh.

10.06.2025 23:50

Wartung Tickettool

Maintenance
Thursday 05/22/2025 09:00 AM - Thursday 05/22/2025 11:30 AM

Monatlicher Betriebssystempatch der HelpLine-Server

21.05.2025 16:44

Wartung Tickettool

Maintenance
Thursday 04/24/2025 09:00 AM - Thursday 04/24/2025 11:30 AM

Monatlicher Betriebssystempatch der HelpLine-Server

22.04.2025 09:47

Wartung Tickettool

Maintenance
Thursday 03/27/2025 09:00 AM - Thursday 03/27/2025 11:30 AM

Monatlicher Betriebssystempatch der HelpLine-Server

26.03.2025 09:23

Wartung Tickettool

Maintenance
Thursday 02/27/2025 09:00 AM - Thursday 02/27/2025 11:30 AM

Monatlicher Betriebssystempatch der HelpLine-Server

25.02.2025 15:16

Wartung Tickettool

Maintenance
Thursday 01/23/2025 09:00 AM - Thursday 01/23/2025 11:30 AM

Monatlicher Betriebssystempatch der HelpLine-Server

22.01.2025 14:15

Wartung Tickettool

Maintenance
Thursday 11/28/2024 09:00 AM - Thursday 11/28/2024 11:30 AM

Monatlicher Betriebssystempatch der HelpLine-Server, Austausch Mailzertifikat

26.11.2024 16:51

Delays in E-Mail Notifications and Responses

Notice
Thursday 11/21/2024 10:00 AM - Monday 11/25/2024 10:00 AM

As a result of a fault that has already been rectified on November 21, 2024, there may be occasional delays in the delivery of email notifications and email replies from our support email address servicedesk@itc.rwth-aachen.de.
In urgent cases, please contact us by telephone on 0241-80 24680.
New contact requests are not affected, so you can reach the IT-ServiceDesk as usual via servicedesk@itc.rwth-aachen.de.

22.11.2024 09:04

Wartung Tickettool

Maintenance
Thursday 10/24/2024 09:00 AM - Thursday 10/24/2024 11:30 AM

Monatlicher Betriebssystempatch der HelpLine-Server

22.10.2024 14:37

Wartung Tickettool

Maintenance
Wednesday 09/25/2024 09:00 AM - Wednesday 09/25/2024 11:30 AM

Monatlicher Betriebssystempatch der HelpLine-Server

23.09.2024 09:07

Wartung Tickettool

Maintenance
Thursday 08/29/2024 09:00 AM - Thursday 08/29/2024 11:30 AM

Monatlicher Betriebssystempatch der HelpLine-Server sowie Installation neuer Serverzertifikate

27.08.2024 16:13

Hosts of RWTH Aachen University partly not accessible from networks of other providers

Partial Outage
Saturday 08/24/2024 08:15 PM - Sunday 08/25/2024 09:00 PM

Due to DNS disruption, the name servers of various providers are currently not returning an IP address for hosts under *.rwth-aachen.de.
As a workaround, you can store alternative DNS servers in your connection settings, e.g. the Level3-Nameserver (4.2.2.2 and 4.2.2.1) or Comodo (8.26.56.26 und 8.20.247.20). It may also be possible to reach the RWTH VPN server, in which case please use VPN.

25.08.2024 10:34
Updates

Instructions for configuring an alternative DNS server under Windows can be found via the following links:
https:
www.ionos.de/digitalguide/server/konfiguration/windows-11-dns-aendern/
https:
www.netzwelt.de/galerie/25894-dns-einstellungen-windows-10-11-aendern.html
You can also use VPN as an alternative. If you cannot reach the VPN server, you can adjust the host file under Windows according to the following instructions. This will allow you to reach the server vpn.rwth-aachen.de. To do this, the following entry must be added:
134.130.5.231 vpn.rwth-aachen.de
https:
www.windows-faq.de/2022/10/04/windows-11-hosts-datei-bearbeiten/

25.08.2024 13:20

The hosts of RWTH Aachen University can now be reached again from outside the RWTH network.

25.08.2024 21:10

Individual users may have experienced problems even after the fault was rectified on 25 August at 9 pm. On 26.8. at 9 a.m. all follow-up work was completed, so there should be no further problems.

26.08.2024 15:25

Patch/Wartung Tickettool

Maintenance
Thursday 07/25/2024 08:30 AM - Thursday 07/25/2024 11:30 AM

Installation von Helpline-Patches sowie der monatliche Betriebssystempatch der HelpLine-Server

23.07.2024 14:28

Wartung Tickettool

Maintenance
Thursday 06/27/2024 09:00 AM - Thursday 06/27/2024 11:30 AM

Monatlicher Betriebssystempatch der HelpLine-Server

25.06.2024 11:29

Wartung Tickettool

Maintenance
Thursday 05/23/2024 09:00 AM - Thursday 05/23/2024 11:30 AM

Monatlicher Betriebssystempatch der HelpLine-Server

21.05.2024 09:36

Wartung Tickettool

Maintenance
Thursday 04/25/2024 09:00 AM - Thursday 04/25/2024 11:30 AM

Monatlicher Betriebssystempatch der HelpLine-Server

22.04.2024 08:59

Wartung Tickettool

Maintenance
Thursday 03/28/2024 09:00 AM - Thursday 03/28/2024 11:30 AM

Monatlicher Betriebssystempatch der HelpLine-Server

27.03.2024 14:42

Wartung Tickettool

Maintenance
Thursday 02/22/2024 09:00 AM - Thursday 02/22/2024 11:30 AM

Monatlicher Betriebssystempatch der HelpLine-Server

20.02.2024 14:03

Wartung Tickettool

Maintenance
Thursday 01/25/2024 09:00 AM - Thursday 01/25/2024 11:30 AM

Monatlicher Betriebssystempatch der HelpLine-Server

24.01.2024 14:53

Wartung Tickettool

Maintenance
Thursday 11/23/2023 09:00 AM - Thursday 11/23/2023 11:30 AM

Monatlicher Betriebssystempatch der HelpLine-Server

22.11.2023 09:07