Telefonanlage Alcatel

Mehr Informationen zu dem Service finden Sie in unserem Dokumentationsportal.

Routing über neue XWiN-Router

Maintenance
Tuesday 06/10/2025 09:00 PM - Tuesday 06/10/2025 10:13 PM

During this period, the routing of the previous XWiN routers (Nexus 7700) will be switched to the new XWiN routers (Catalyst 9600). These routers are essential for RWTH's network connection. This changeover also requires the migration of the DFN connection, which is switched redundantly to Frankfurt and Hannover, and the RWTH firewall to the new systems.
There will be complete or partial outages of the external connection during the maintenance window. All RWTH services (e.g. VPN, email, RWTHonline, RWTHmoodle) will not be available during this period. The accessibility of services within the RWTH network will be temporarily unavailable due to limited DNS functionality.

07.05.2025 12:47
Updates

Der Uplink nach Frankfurt wurde erfolgreich auf das neue System geschwenkt.

10.06.2025 21:07

Umbau des Uplinks nach Hannover beginnt.

10.06.2025 21:36

Uplink nach Hannover auf das neue System umgezogen.

10.06.2025 21:45

BGP v4/v6 nach Frankfurt und Hannover sind nun über die neue Routern funktional.

10.06.2025 21:57

Es stehen noch ein paar kleinere Nacharbeiten an.

10.06.2025 22:03

Wartung ist abgeschlossen. Der Datenverkehr läuft nun vollständig über die neuen Router!

10.06.2025 22:12

Problematik mit der Anbindung zur Physik identifiziert, Lösung erfolgt morgen früh.

10.06.2025 23:50

Wartung Verbindung UKA - RWTH

Partial Maintenance
Tuesday 05/27/2025 09:00 AM - Wednesday 05/28/2025 06:00 PM

Wegen einer Wartung an der Telefonverbindung zwischen Uniklinik und RWTH Aachen ist im genannten Zeitraum mit Verbindungsverlusten von bestehenden Gesprächen zu rechnen. Darüber hinaus ist es möglich, dass zeitweilig keine Gespräche aufgebaut werden können.
Wir versuchen die Störungen auf einem Mindestmaß zu halten und bitten im Störungsfall auf das Mobilfunknetz zurück zu greifen oder abzuwarten.

06.05.2025 13:53
Updates

Da die Arbeiten beim ersten Termin noch nicht abgeschlossen werden konnten, erfolgt die Trennung kommende Woche

23.05.2025 08:18

Software-Update c9300

Partial Maintenance
Wednesday 05/07/2025 05:15 AM - Wednesday 05/07/2025 07:15 AM

Switche der Serie c9300 werden am genannten Datum einem Update der Software unterzogen.
Während der Updateprozedur wird es zu einer Unterbrechung der Netzkonnektivität von ca. 15 Minuten kommen.
Betroffen hiervon sind an den Switch angeschlossene APs(Wlan), Telefone und PC/Server.
Wenn das Datum fix ist, wird das Ticket aktualisiert.

31.03.2025 15:27

Austausch einer zentralen Telefonkomponente | Replacement of a central telephone component

Partial Maintenance
Wednesday 01/08/2025 09:00 AM - Wednesday 01/08/2025 02:30 PM

Due to the replacement, the Alcatel telephone system in the city center area may temporarily experience telephone outages.

07.01.2025 13:45

Single sign-on and MFA mailfunction

Partial Outage
Wednesday 12/11/2024 08:00 AM - Wednesday 12/11/2024 09:30 AM

At the moment, single sign-on and multi-factor authentication are sporadically disrupted. We are already working on a solution and ask for your patience.

11.12.2024 08:12

Server Wartung

Partial Maintenance
Wednesday 11/20/2024 09:00 AM - Wednesday 11/20/2024 11:00 AM

Wegen einer Server Wartung sind die redundanten Systeme zur Steuerung der Telefonanlage außer Betrieb. Wir erwarten keine wahrnehmbaren Störungen des Produktivbetriebs.

20.11.2024 09:18
Updates

Die Wartung wurde um 11:00 erfolgreich beendet. Die Redundanzsysteme laufen wieder.

20.11.2024 13:22

Webex: Erstellung von Meetings teilweise nicht möglich | Creation of meetings partially not possible

Partial Outage
Tuesday 10/29/2024 10:00 AM - Thursday 10/31/2024 09:30 AM

Some customers are currently reporting that it is not possible to create meetings via Webex. An error message appears when the “Schedule” button is pressed.
The specialist department has already been informed and is working on a solution.

30.10.2024 11:07
Updates

The malfunction has been solved.

31.10.2024 09:31

Einreichen TK-Antrag nich möglich | Submission of telephone request not possible

Partial Outage
Monday 10/07/2024 08:00 AM - Monday 10/07/2024 11:30 AM

It is currently not possible to submit a telephone request.
The specialist department has been informed and is working on a quick solution.

07.10.2024 09:45
Updates

The malfunction has been solved.

07.10.2024 11:32

No Update of Display Names on Alcatel Phones

Partial Outage
Wednesday 03/20/2024 12:00 AM - Sunday 09/15/2024 03:01 PM

When entries are changed in the contact directory (RWTHcontacts), the display names of Alcatel phones are currently not updated.
In the course of the network renewal, the problem will be solved at RWTH in future due to the switch to Cisco. With regard to the telephone system at Aachen University Hospital (UKA), the problem is currently at UKA's IT department for clarification.

04.04.2024 13:25
Updates

The UKA IT department has been informed and is continuing to work on a way to solve the problem. The RWTH IT Center cannot take action on the UKA telephones.

21.08.2024 10:17

The data has been updated on the UKA side.

16.09.2024 15:06

Multifactor-Authentication for the RWTH Single Sign-On

Warning
Tuesday 07/02/2024 07:45 AM - Tuesday 07/16/2024 12:00 AM

Since July 2, 2024, the RWTH Single Sign-On (SSO) and the login of all SSO-connected services is protected with multifactor-authentication (MFA). In addition to an individual password, users must now enter a second factor when logging in. The second factor must be generated in Selfservice [1] via the Token Manager. Further information can be found on IT Center Help [2] and the IT Center Blog [3].
[1] http:
www.rwth-aachen.de/selfservice
[2] https:
help.itc.rwth-aachen.de/service/0f861f53818c44e9a5df6ea7b244dacd/article/b084004d1bcf40a3be00f456f3e4a543/
[3] https:
blog.rwth-aachen.de/itc/en/tag/mfa/

02.07.2024 08:20

TK-Portal aktuell nicht erreichbar | TK portal is currently not available

Outage
Tuesday 06/25/2024 11:30 AM - Tuesday 06/25/2024 11:45 AM

The TK portal is currently not available.

25.06.2024 11:39
Updates

The mailfunction was resolved.

25.06.2024 11:47

Wartung Alcatel Telefonanlage

Maintenance
Tuesday 02/20/2024 09:00 AM - Thursday 02/22/2024 05:00 PM

Im Rahmen der Wartung kann es zu kurzzeitigen Störungen der Verfügbarkeit der Alcatel-Telefonanlage kommen. Die Anlage wird während der Wartung für ca. 30 Minuten vollständig heruntergefahren und steht während dieser Zeit nicht zur Verfügung.

25.01.2024 11:58

Alcatel DECT Telefone funktionieren teilweise nicht

Partial Outage
Thursday 01/11/2024 02:15 PM - Thursday 01/11/2024 02:55 PM

einige Alcatel DECT Telefone funktionieren teilweise nicht, da die DECT-Antennen aktuell keine IP-Adressen beziehen.

11.01.2024 14:24
Updates

Störung wurde behoben

11.01.2024 14:55

Alcatel DECT Telefone funktionieren teilweise nicht

Partial Outage
Wednesday 01/10/2024 10:00 AM - Wednesday 01/10/2024 05:00 PM

Alcatel DECT Telefone funktionieren teilweise nicht. Wir arbeiten an einer Lösung.

10.01.2024 16:41
Updates

Störung wurde behoben

10.01.2024 17:09

Zugriff zum TK-Portal gestört | Access to the TK portal disrupted

Partial Outage
Friday 12/15/2023 08:00 AM - Friday 12/15/2023 09:30 AM

Access to the TC-portal is currently not possible.
Customers receive the error message: "Warning: Possible security risk detected"
The specialist department has already been informed and is working on a quick solution.

15.12.2023 09:23
Updates

The malfunction has been fixed.

15.12.2023 09:30

Die Telefonie zwischen der Cisco und Alcatel Telefonanalage war nicht möglich.

Partial Outage
Friday 12/08/2023 06:30 AM - Friday 12/08/2023 08:00 AM

Die Telefonie zwischen der Cisco und Alcatel Telefonanlage war nicht möglich.
Der Fehler wurde inzwischen wieder behoben.

08.12.2023 08:16

Zugriff zum TK-Portal gestört | Access to the TK portal disrupted

Outage
Thursday 11/23/2023 09:45 AM - Thursday 11/23/2023 09:55 AM

The TK portal is currently not accessible.
When you call up the page, you receive an error message: 500 Internal Server Error
Our colleagues have already been informed and are working on a quick solution.

23.11.2023 09:47
Updates

The TK portal is available again.
The malfunction has been fixed.

23.11.2023 09:57