Telefonanlage Alcatel
Mehr Informationen zu dem Service finden Sie in unserem Dokumentationsportal.
Routing über neue XWiN-Router
During this period, the routing of the previous XWiN routers (Nexus 7700) will be switched to the new XWiN routers (Catalyst 9600). These routers are essential for RWTH's network connection. This changeover also requires the migration of the DFN connection, which is switched redundantly to Frankfurt and Hannover, and the RWTH firewall to the new systems.
There will be complete or partial outages of the external connection during the maintenance window. All RWTH services (e.g. VPN, email, RWTHonline, RWTHmoodle) will not be available during this period. The accessibility of services within the RWTH network will be temporarily unavailable due to limited DNS functionality.
Der Uplink nach Frankfurt wurde erfolgreich auf das neue System geschwenkt.
Umbau des Uplinks nach Hannover beginnt.
Uplink nach Hannover auf das neue System umgezogen.
BGP v4/v6 nach Frankfurt und Hannover sind nun über die neue Routern funktional.
Es stehen noch ein paar kleinere Nacharbeiten an.
Wartung ist abgeschlossen. Der Datenverkehr läuft nun vollständig über die neuen Router!
Problematik mit der Anbindung zur Physik identifiziert, Lösung erfolgt morgen früh.
Wartung Verbindung UKA - RWTH
Wegen einer Wartung an der Telefonverbindung zwischen Uniklinik und RWTH Aachen ist im genannten Zeitraum mit Verbindungsverlusten von bestehenden Gesprächen zu rechnen. Darüber hinaus ist es möglich, dass zeitweilig keine Gespräche aufgebaut werden können.
Wir versuchen die Störungen auf einem Mindestmaß zu halten und bitten im Störungsfall auf das Mobilfunknetz zurück zu greifen oder abzuwarten.
Da die Arbeiten beim ersten Termin noch nicht abgeschlossen werden konnten, erfolgt die Trennung kommende Woche
Software-Update c9300
Switche der Serie c9300 werden am genannten Datum einem Update der Software unterzogen.
Während der Updateprozedur wird es zu einer Unterbrechung der Netzkonnektivität von ca. 15 Minuten kommen.
Betroffen hiervon sind an den Switch angeschlossene APs(Wlan), Telefone und PC/Server.
Wenn das Datum fix ist, wird das Ticket aktualisiert.
Austausch einer zentralen Telefonkomponente | Replacement of a central telephone component
Due to the replacement, the Alcatel telephone system in the city center area may temporarily experience telephone outages.
Single sign-on and MFA mailfunction
At the moment, single sign-on and multi-factor authentication are sporadically disrupted. We are already working on a solution and ask for your patience.
Server Wartung
Wegen einer Server Wartung sind die redundanten Systeme zur Steuerung der Telefonanlage außer Betrieb. Wir erwarten keine wahrnehmbaren Störungen des Produktivbetriebs.
Die Wartung wurde um 11:00 erfolgreich beendet. Die Redundanzsysteme laufen wieder.
Webex: Erstellung von Meetings teilweise nicht möglich | Creation of meetings partially not possible
Some customers are currently reporting that it is not possible to create meetings via Webex. An error message appears when the “Schedule” button is pressed.
The specialist department has already been informed and is working on a solution.
The malfunction has been solved.
Einreichen TK-Antrag nich möglich | Submission of telephone request not possible
It is currently not possible to submit a telephone request.
The specialist department has been informed and is working on a quick solution.
The malfunction has been solved.
No Update of Display Names on Alcatel Phones
When entries are changed in the contact directory (RWTHcontacts), the display names of Alcatel phones are currently not updated.
In the course of the network renewal, the problem will be solved at RWTH in future due to the switch to Cisco. With regard to the telephone system at Aachen University Hospital (UKA), the problem is currently at UKA's IT department for clarification.
The UKA IT department has been informed and is continuing to work on a way to solve the problem. The RWTH IT Center cannot take action on the UKA telephones.
The data has been updated on the UKA side.
Multifactor-Authentication for the RWTH Single Sign-On
Since July 2, 2024, the RWTH Single Sign-On (SSO) and the login of all SSO-connected services is protected with multifactor-authentication (MFA). In addition to an individual password, users must now enter a second factor when logging in. The second factor must be generated in Selfservice [1] via the Token Manager. Further information can be found on IT Center Help [2] and the IT Center Blog [3].
[1] http:
www.rwth-aachen.de/selfservice
[2] https:
help.itc.rwth-aachen.de/service/0f861f53818c44e9a5df6ea7b244dacd/article/b084004d1bcf40a3be00f456f3e4a543/
[3] https:
blog.rwth-aachen.de/itc/en/tag/mfa/
TK-Portal aktuell nicht erreichbar | TK portal is currently not available
The TK portal is currently not available.
The mailfunction was resolved.
Wartung Alcatel Telefonanlage
Im Rahmen der Wartung kann es zu kurzzeitigen Störungen der Verfügbarkeit der Alcatel-Telefonanlage kommen. Die Anlage wird während der Wartung für ca. 30 Minuten vollständig heruntergefahren und steht während dieser Zeit nicht zur Verfügung.
Alcatel DECT Telefone funktionieren teilweise nicht
einige Alcatel DECT Telefone funktionieren teilweise nicht, da die DECT-Antennen aktuell keine IP-Adressen beziehen.
Störung wurde behoben
Alcatel DECT Telefone funktionieren teilweise nicht
Alcatel DECT Telefone funktionieren teilweise nicht. Wir arbeiten an einer Lösung.
Störung wurde behoben
Zugriff zum TK-Portal gestört | Access to the TK portal disrupted
Access to the TC-portal is currently not possible.
Customers receive the error message: "Warning: Possible security risk detected"
The specialist department has already been informed and is working on a quick solution.
The malfunction has been fixed.
Die Telefonie zwischen der Cisco und Alcatel Telefonanalage war nicht möglich.
Die Telefonie zwischen der Cisco und Alcatel Telefonanlage war nicht möglich.
Der Fehler wurde inzwischen wieder behoben.
Zugriff zum TK-Portal gestört | Access to the TK portal disrupted
The TK portal is currently not accessible.
When you call up the page, you receive an error message: 500 Internal Server Error
Our colleagues have already been informed and are working on a quick solution.
The TK portal is available again.
The malfunction has been fixed.